Sunday, August 5, 2012

Antara Seekor Lembu Dan Sebuah Basikal

Share ngan kengkawan ?

Suka Entri Ni?



Seorang jurujual yang berpengalaman kelihatan sedang memujuk seorang petani untuk membeli sebuah basikal yang cuba dijualnya. Sang petani ternyata enggan untuk membeli basikal tersebut namun sebagai seorang jurujual yang terlatih, penolakan itu tidak menjadi sebab untuk beliau menyerah kalah.

"Huh .. daripada aku beli basikal, lebih baik aku belanjakan duit aku tu buat membeli lembu, lagi banyak faedah", kata sang petani.

"Tapi pakcik, cuba bayangkan sejenak, tidakkah pakcik akan kelihatan bodoh dimata orang jika pakcik cuma mempunyai lembu untuk ditunggang kemana mana?"

"Huh .. ? Apakah kau fikir aku akan kelihatan cerdik jika orang kampung ternampak aku memerah susu dari sebuah basikal ?" 

kah kah kah kah kah

Luorang mungkin belum baca

0 comments:

Post a Comment

Advertisements

Advertisements