Wednesday, August 8, 2012

Mengapa Azizul Hasni Awang Di Anaktirikan ??

Share ngan kengkawan ?

Suka Entri Ni?



Admin merasakan pelumba basikal negara Azizulhasni Awang dianak tirikan oleh para pemimpin negara berdarah dan berjiwa UMNO.

Beliau tidak mendapat perhatian dan layanan sepertimana Datuk Lee Chong Wei pemain badminton negara.

Apabila Lee Chong Wei betarung untuk mendapatkan pingat emas, Datin Seri Rosmah Mansor bergegas ke London untuk memberikan sokongan "moral".

Tetapi malam tadi pelumba basikal negara kita Sdr Azizulhasni Awang bertarung untuk merebut pingat emas dalam acara Men's Keirin, tiada kedengaran mana-mana pemimpin UMNO ataupun isterinya bergegas ke London untuk memberikan sokongan moral yang berbentuk serupa.

Adakah Sdr Azizulhasni Awang bukan warga negara kita?

Atau kerana dia anak Melayu yang dirasakan tidak perlu diberikan layanan sebagai wira negara?

Perlu ingat, beliau adalah satu-satunya wakil Asia dalam perlumbaan akhir Men's Keirin.

Admin cukup rasa terkilan.. bukannya mau bersifat rasis.. itu langsung tidak wujud dalam sanubari admin. Tetapi maukan jawapan bagi mencerahkan minda yang kini kelabu dengan perangai dan sikap yang dipamirkan oleh para pemimpin UMNO.

Sebab itu UMNO jangan nak berbicara dan mendabik dada kononnya perjuangkan 'KETUANAN MELAYU"., KALAU ATLIT BANGSA MELAYU SENDIRI DIANAK TIRIKAN.

KEPADA AZIZULHASNI AWANG...ANDA TELAH BUKTIKAN ANDA ADALAH ANTARA PELUMBA BASIKAL ACARA KEIRIN TERBAIK DIDUNIA WALAUPUN GAGAL MENGUTIP SEBARANG PINGAT...RAKYAT TABIK SPRING MELANTUN KEPADA ANDA. 

Dari Akaun FB: Badar Ding

Luorang mungkin belum baca

0 comments:

Post a Comment

Advertisements

Advertisements